תושבים באלעד זועמים: "העירייה עושה עלינו רווחים"

"לא מספיק לעיריית אלעד עלויות הארנונה הגבוהות שתושבי העיר משלמים ובתמורה מקבלים פינוי זבל. אלא בשביל לנקות את השפ"פים שלנו הוא רוצה לגבות עוד 40 שקלים בחודש מכול בית אב רק לשיקום השפ"פים"
ישראל אוחיון 5 Comment on תושבים באלעד זועמים: "העירייה עושה עלינו רווחים"

תושבים זועמים יצאו למאבק נגד העירייה בראשות ראש העיר ישראל פרוש בעקבות גביית רשות חדשה שאמורה להגבות מהתושבים עבור שיפוץ גינות המשחקים המוגדרות כ'שטחים הפרטיים הפתוחים' • העירייה: "שמנו תקציבים של מיליונים"

"לא מספיק לעיריית אלעד עלויות הארנונה הגבוהות שתושבי העיר משלמים ובתמורה מקבלים פינוי זבל. אלא בשביל לנקות את השפ"פים שלנו הוא רוצה לגבות עוד 40 שקלים בחודש מכול בית אב רק לשיקום השפ"פים"
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

תושבים זועמים יצאו למאבק נגד העירייה בראשות ראש העיר ישראל פרוש בעקבות גביית רשות חדשה שאמורה להגבות מהתושבים עבור שיפוץ גינות המשחקים המוגדרות כ'שטחים הפרטיים הפתוחים' – שפפי"ם.

בפרסום שהתפרסם השבוע במקומון 'קוראים אלעד' פרסמה העירייה מודעה תחת הכותרת "הבטחנו וקיימנו" כי "אנו שמחים לבשר לציבור התושבים על תקציב גבוה שאישרנו עבור שיקום ושיפוץ השטחים הפרטים הפתוחים בכל רחבי אלעד, העבודות יתבצעו על ידי צוותים מתוגברים של העירייה כאשר על פי הנחיות הייעוץ המשפטי מתוקף היותם של השטחים והגדרתם כ"פרטיים" נדרשת השתתפות התושבים עצמם".

וכמה זה יעלה לתושבים? מתברר כי כל תושב שיהיה מעוניין בכך – יאלץ להיפרד מ-40 ₪ בכל חודש וזאת בכדי לממן את הגינות הציבוריות – לאחר השגת התקציב בעירייה וכמפורט במודעה שפורסמה.

תושבים בעיר זעמו על כך ופרסמו הבוקר חישוב שלטענתם מראה כי העירייה עושה סיבוב על התושבים וכי היא דורשת מהתושבים כסף לא מוצדק, "מחישוב מהיר עולה כי לא רק שראש העיר לא דואג לתושבי העיר אלעד אלא הוא עושה עליכם כסף", נכתב בהודעת אחד התושבים.

הפרסום שעורר את הסערה

הפרסום שעורר את הסערה

"לא מספיק לעיריית אלעד עלויות הארנונה הגבוהות שתושבי העיר משלמים ובתמורה מקבלים פינוי זבל. אלא בשביל לנקות את השפ"פים שלנו הוא רוצה לגבות עוד 40 שקלים בחודש מכול בית אב רק לשיקום השפ"פים לא שום תוספת מעבר לכך".

לדבריו, "אז פתחתי מחשבון חישבתי איך ראש העיר שלכם עושה עלינו כסף והנה התוצאות: 40 ש"ח כפול 16 דיירים * 12 חודשים =  7680 ₪. התקשרתי לגנן פרטי כמה עלות השיקום השפ"פ ברשותינו נאמר לי 1200 ₪, ואחזקה כול 3 חודשים 400 שקל".

"שוב פעם פתחתי מחשבון והנה התוצאות", כותב התושב, "עלות שיקום השפ"פ 1200 + אחזקה שנתית 400*4= 1600, סה"כ- 1200+1600= 2800 ש"ח. לסיכום: אני יכול לשקם את השפ"פ שלי ב 2800 שקל בא נוסיף לנו עוד את אחזקה של הספסלים ותאורה עוד 2000 נהיה לר'ז'ים. הגענו ל4800 נעגל ל 5000 שקל. אז למה אני צריך לשלם לעיריה 7680 בעוד אני יכול לסדר את זה ב 5000 שקל".

לסיום נכתב כי "ועוד יוצא כאילו ראש העיר בא לעזור לנו, כאילו לא די לעירייה בארנונה הגבוה שמשלמים תושבי העיר. אם זה לא היה אמיתי זה היה מצחיק".

דובר העירייה השיב לאתר 'קול חי' על הטענות: "בגדול, היה בעבר סכום שגבו מהתושבים לתחזוקת השפפי"ם. בגלל עתירה משפטית לפני כעשור נאסר על העירייה לגבות ובעקבות כך גם לעבוד בשפפי"ם. התוצאה הישירה הייתה הרס מוחלט בשפפי"ם וחוסר יכולת שלנו לעשות כלום".

"רוב התושבים רוצים שזה יחזור, וראינו את זה בשאלונים שעשינו, עכשיו אנחנו מציעים, לא מחייבים, להיות שותפים לשיקום ואחראים לתחזוקה. זה מאפשר לנו חוקית לשים תקציב על זה. ובכל מקרה, זה לא חובה. זה הצעה לתושבים, למי שרוצה".

"התקציב שאנחנו שמים הוא מיליונים. וקבענו שהמקסימום לדייר – חד פעמי – הוא 400 ש"ח. זה במקרה קיצון. רוב המקרים יהיה פחות ובכל מקרה, הסכום ייקבע עם התושבים. זה סכום פעוט לעומת מה שאנחנו נשים".

עוד נמסר כי "לגבי אותו תושב, הוא קובע שהוא יתבקש לשלם 400 שקל. ראשית, מי אמר? אם כדבריו, סביר שהוא ישלם פחות. שנית, הוא באמת לא חייב. זה רק מי שרוצה. נקודת המוצא שלנו היא שעשר שנים התברר שחוץ מכמה בניינים, התושבים לא באמת רוצים או יודעים להתמודד לבד עם הנושא".



5 תגובות

מיין תגובות
  1. 5

    אני חושב שהעירייה צודקת. שנים לא יכלו לעשות כלום ועד שהעירייה יוזמת משהו – גם אז התושבים תוקפים?
    האמת, בהכירי את תושבי העיר שמתערבים בכל דבר, הגיע הזמן שראש העיר היקר יעשה מה שהוא חושב לנכון לעשות כדי לקדם את העיר.

    1. חחח גם אם העירייה גובה יותר ממה שצריך? הלא זה לא טובה לתושבים זו טובה לקופת העירייה נטו.

      1. הולך נטו לשיקום השפפים

  2. 4

    התחזוקה נדרשת אבל סכום של 400 ש"ח הוא מופרז -לפחות אצלינו

    1. לא לוקחים 400 לכל תושב, רק מי שהשפפ שלו צריך שיפוץ מאסיבי מאוד. דייר רגיל, אם ירצה להשתתף, ישלם הרבה הרבה פחות